English

Αζερμπαϊτζάν 2013

Ταξίδι στο Αζερμπαϊτζάν και ανάβαση στο Όρος Qizil Qaya 3726μ

Επίσκεψη στη Πρίγκηπο (Κωνσταντινούπολη), Μπακού, Quba, Xinaliq, Nabram και ανάβαση στο όρος Qizil Qaya
29/8/2013 - 7/9/2013

Το όρος Qizil Qaya 3726μ
Κασπία Θάλασσα

Φωτογραφίες

Αναφορά ταξιδιού

Το ημερολόγιο

Πέμπτη 29/8/2013: Ξάνθη - Κωνσταντινούπολη - Πρίγκηπος - Μπακού
Στις 12:00 τα μεσάνυχτα πήγα με το Γιάννη και το Πέτρο στο σταθμό του λεωφορείο μετά από μια μπύρα στο Μικρό Καφέ. Αναχωρήσαμε στις 00:40 με το λεωφορείο από την Ξάνθη για την Κωνσταντινούπολη. Στα σύνορα καθυστερήσαμε μια ώρα και ένα τέταρτο για να περάσουμε. Στο σταθμό λεωφορείων Otogar της Κωνσταντινούπολης φτάσαμε στις 8:20 το πρωί αφού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το λεωφορείο έκανε πολλές στάσεις. Αφήσαμε τα μεγάλα σακίδια στην αποθήκη του METRO για 2TL το σακίδιο και με το μετρό πήγαμε στο Aksaray (3TL) από εκεί με το τραμ πήγαμε στο Eminonu για να πάρουμε καράβι για την Πρίγκηπο (11:30). Το ταξίδι με το καράβι ήταν 1:15 και κόστιζε 5TL. Με το που φτάσαμε στην Πρίγκηπο γυρίσαμε σχεδόν όλο νησί με τα πόδια για πάνω από 4 ώρες. Περάσαμε από τον Άγιο Δημήτριο και ανεβήκαμε στον Αϊ Γιώργη από όπου είχε πολύ καλή θέα κάνοντας την κυκλική διαδρομή που ακολουθούν και οι άμαξες με τους τουρίστες. Με πολύ βιασύνη επιστρέψαμε στο λιμάνι και βρήκαμε καραβάκι στις 16:00 για Kebatas (1:15). Με τραμ φτάσαμε στο Aksaray όπου φάγαμε και συνεχίσαμε με το μετρό για το Otogar. Πήραμε τα πράγματα και συνεχίσαμε με το μετρό για το αεροδρόμιο όπου φτάσαμε στις 20:00. Η πτήση μας για Μπακού έφυγε στις 23:20 και φτάσαμε στο προορισμό μας στις 3:40.

Παρασκευή 30/8/2013: Μπακού - Quba - Xinaliq
Περάσαμε τον έλεγχο χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Μέχρι να κάνουμε συνάλλαγμα έφτασαν και τα παιδιά από την Αθήνα (Ηλίας, Θανάσης και Μαρία). Ο ταξιτζής με το βανάκι που μας είχε κανονίσει η κυρία Ευδοκία (υπάλληλος της πρεσβείας στο Μπακού) μας περίμενε και σε μισή ώρα μας μετέφερε στο νέο σταθμό των λεωφορείων (35 ευρώ) του Μπακού Avtogazol (5:30). Ένα από πρώτα λεωφορεία που θα αναχωρούσε ήταν αυτό για Quba, ένα μικρό λεωφορείο 30 θέσεων. Το λεωφορείο ευτυχώς γέμισε γρήγορα και αναχωρήσαμε στις 7:30 και στις 9:30 ήμασταν στην Quba. Στη διαδρομή δεν είδαμε τίποτα αφού η κούραση ήταν μεγάλη και κοιμηθήκαμε σε όλη τη διαδρομή (εισιτήριο 4 ευρώ). Κάνοντας βόλτα στην πόλη βρήκαμε δύο Lada Niva διαθέσιμα για να μας μεταφέρουν με 30 Manat το κάθε ένα στο χωριό Xinaliq. Αφού κανονίσαμε τα τζιπ κάναμε τα ψώνια για όλες τις μέρες που θα μέναμε στο χωριό αλλά και στο βουνό και στις 12:00 αναχωρήσαμε. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και περνούσε από πυκνά δάση οξιάς και ένα πανύψηλο φαράγγι. Ανεβαίνοντας υψόμετρο η βλάστηση μειώνονταν και το μόνο που βλέπαμε ήταν έρημα αλπικά τοπία με λίγο πράσινο. Σε δύο ώρες φτάσαμε στο χωρίο Xinaliq σε υψόμετρο 2150 μέτρα. Εκεί βρήκαμε στο Guest House του Rahman όπου θα μέναμε για 20 Manat το άτομο με το φαγητό. Το guest house είχε δύο δωμάτια με ένα κρεβάτι ενώ οι περισσότεροι θα κοιμούνταν στο πάτωμα. Η τουαλέτα ήταν εξωτερική και ήταν τύπου απόπατος με χαμηλό ύψος και η χρήση της ήταν το δυσκολότερο τμήμα όλου του ταξιδιού. Μετά από την απαραίτητη ξεκούραση συζητήσαμε με το Rahman που δεν γνώριζε ούτε μια λέξη αγγλική αλλά και κανένας σε όλο το χωριό και μας ενημέρωσε ότι είναι αδύνατο να πάμε στο Bazarduzu διότι χρειάζεται ειδική άδεια από το Μπακού. Προχωρήσαμε στην διαδρομή προς τον έλεγχο όπου υπήρχε στρατιωτική σκοπιά και απαγόρευαν την είσοδο. Φτάσαμε μέχρι το στρατόπεδο αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Επιστρέψαμε πίσω στο χωρίο απογοητευμένοι από το γεγονός ότι ήταν αδύνατο να ανεβούμε στο βουνό που σχεδιάζαμε. Μελετώντας τους χάρτες που είχα για τη περιοχή βρήκαμε το βουνό που βρίσκονταν πάνω από το χωρίο και στο οποίο αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε.

Σάββατο 31/8/2013: Xinaliq - Κατασκήνωση 2460μ
Αφήσαμε τα περιττά πράγματα στο guest house και στις 10:30 αναχωρήσαμε για να βρούμε σημείο για κατασκήνωση πάνω από το χωρίο. Αρκετά ψηλότερα βρήκαμε ένα ομαλό καταπράσινο λιβάδι (2460μ) όπου σε κοντινή απόσταση κατέβαινε ένα ρυάκι με λιγοστό νερό. Με τους Θανάση και Πέτρο κάναμε εξερεύνηση δυτικά με στόχο να παρακάμψουμε το φυλάκιο και να συνεχίσουμε προς τον αρχικό στόχο το βουνό Bazarduzu αλλά κάποια βαθιά και απότομα ρέματα θα έκανα την προσπάθεια πολύ δύσκολη αφού θα έπρεπε να μεταφέρουμε μόνοι μας όλο τον εξοπλισμό. Έτσι αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το βουνό Qizil Qaya 3726 μέτρα. Επιστρέψαμε στην κατασκήνωση και το απόγευμα ανεβήκαμε λίγο ανατολικότερα σε μια προκορυφή της ράχης στα 2632 μέτρα για να έχουμε καλύτερη εικόνα του βουνού και να σχεδιάσουμε και τη διαδρομή ανάβασης. Το βράδυ στην κατασκήνωση η Μαρία είχε πρόβλημα με το στομάχι και δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου.

Κυριακή 1/9/2013: Κατασκήνωση 2460μ - Qizil Qaya 3726μ - Κατασκήνωση
Στις 6:15 αναχωρήσαμε όλοι μαζί για το βουνό, τραβερσαροντάς τις βραχώδεις πλαγιές προς τα δεξιά, βρήκαμε ομαλό πέρασμα για την ράχη του βουνού (3190μ). Η διαδρομή ήταν πολύ ομαλή και ήταν βοσκότοποι με καταπράσινα λιβάδια. Η Μαρία είχε πονοκέφαλο και στομαχόπονο και πήγαινε αρκετά αργά. Σε υψόμετρο 3280 μέτρα η Μαρία σταμάτησε με τον Θανάση διότι ήταν πολύ ταλαιπωρημένη και κινούνταν πολύ αργά, έτσι θα ήταν αδύνατο να φτάναμε στην κορυφή. Συνεχίσαμε γρήγορα να ανεβαίνουμε την ανατολική ράχη του βουνού που ήταν πολύ ομαλή και πλατιά. Περνώντας μια ομαλή πλαγία από έδαφος που έμοιαζε οργωμένο φτάσαμε στους πρόποδες της κορυφή που κατά προσέγγιση υποθέταμε ότι βρίσκονταν. Βγαίνοντας στην ράχη είδαμε ότι ήταν πολύ μακριά η κορυφή. Τελικά στις 13:00 φτάσαμε στην κορυφή Qizil Qaya 3.726 μέτρα που ήταν σαν ένα οροπέδιο με μια μικρή εξοχή όπου υπήρχε το μεταλλικό σημείο της κορυφής. Στις 14:00 ξεκινήσαμε την κατάβαση και στις 16:45 φτάσαμε στη κατασκήνωση όπου μας περίμεναν ο Θανάσης και η Μαρία που είχαν φτάσει πιο νωρίς.

Δευτέρα 2/9/2013: Κατασκήνωση 2460μ - Qizil Qaya 3726μ - Κατασκήνωση (2η ανάβαση)
Στις 5:35 αναχώρησα μαζί με τον Πέτρο, το Θανάσης και τη Μαρία για τη δεύτερη προσπάθεια ανάβασης αφού την προηγούμενη ημέρα η Μαρία δεν ήταν καλά και δεν έφτασαν με το Θανάση στην κορυφή. Όταν ξεκινήσαμε ήταν σκοτάδι και είχε πολύ υγρασία (ομίχλη) και ψιλόβροχο. Αυτή τη φορά ανεβήκαμε ευθεία προς τα επάνω με κατεύθυνση προς τα βράχια όπου είχαμε εντοπίσει μια συντομότερη διαδρομή αλλά πιο απότομή. Αρχικά βρήκαμε μονοπάτι μέχρι τα μισά της πλαγία το οποίο για να συνεχίσει προς τη ράχη πήγαινε δεξιά τραβερσάροντας τις πλαγίες και κάνοντας μεγάλο κύκλο. Εμείς αποφασίσαμε να σκαρφαλώσουμε τα βράχια ευθεία επάνω ώστε να μειώσουμε την διαδρομή και το κύκλο που το μονοπάτι έκανε. Μετά από λίγο ψάξιμο βρήκαμε μια εύκολη διαδρομή και συναντήσαμε τη ράχη στα 3360 μέτρα. Στην συνέχεια τραβερσάραμε την ανατολική ράχη του βουνού από την πίσω πλευρά κάνοντας πολύ ομαλή και ήπια ανάβαση με κατεύθυνση στην κορυφή με οδηγό το GPS αφού είχε πολύ ομίχλη. Φτάσαμε πολύ ξεκούραστα όλοι μαζί στην κορυφή στις 10:45 με την βοήθεια του GPS, και μείναμε μέχρι τις 11:40 φυλαγμένοι πίσω από τα βράχια. Η κορυφή Qizil Qaya ήταν καλυμμένη με ομίχλη και μόνο μερικά ανοίγματα άφηναν να αγναντέψουμε τα βουνά του Καυκάσου. Επιστρέψαμε πίσω από την ίδια διαδρομή και στις 14:15 φτάσαμε στην κατασκήνωση. Ο Γιάννης με τον Ηλία κατέβηκαν στο χωριό με πολλά τρόφιμα που τα μαγείρεψαν και είχαμε ένα πλούσιο βραδινό μετά την χαρά που όλοι έφτασαν στην κορυφή.

Τρίτη 3/9/2013: Κατασκήνωση - Xinaliq - Quba - Nabran (Κασπία)
Στις 8:00 ξυπνήσαμε και στις 10:00 αναχωρήσαμε για το χωριό. Ο καιρός ήταν πεντακάθαρος και είχε πολύ καλή ορατότητα. Έπειτα από 40 λεπτά κατάβασης φτάσαμε στο Xinaliq και πήγαμε στο σπίτι του Rahman για να κανονίσουμε τα jeep για την επιστροφή μας πίσω στην Quba. Αφού ετοιμάσαμε τα σακίδια και πήραμε ένα τσάι, στις 13:40 αναχωρήσαμε για την πόλη Quba με τα δύο Lada Niva. Καταβαίνοντας υψομετρικά ο καιρός άλλαζε και μπήκαμε μέσα στην ομίχλη και την υγρασία. Στο μεγάλο φαράγγι σταματήσαμε για φαγητό και πληρώσαμε 100 Manat για ελάχιστο φαγητό. Αυτό που καταλάβαμε τις επόμενες ημέρες είναι ότι οι μερίδες ήταν πολύ μικρές ενώ οι τιμές πολύ μεγάλες. Φτάνοντας στη Quba έβρεχε πολύ και ήταν αδύνατο να δούμε την πόλη και βρήκαμε κατευθείαν λεωφοριάκι για να μας πάει στο Nabram που είναι ένα παραθαλάσσιο θέρετρο της Κασπίας. Μετά από 1:20 λεπτά ταξίδι φτάσαμε στην Κασπία (17:40). Βρήκαμε ξενοδοχείο με διαμέρισμα για όλους μαζί με 70 AZN και κατευθείαν πήγαμε για μπάνιο στη Κασπία που είχε μια μεγάλη παραλία με μαύρη ψιλή άμμο, ενώ το νερό της ήταν μαύρο. Η επιφάνεια της Κασπίας βρίσκεται 28 μέτρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας. Ενώ κάναμε μπάνιο έπιασε καταιγίδα με κεραυνούς έτσι γρήγορα επιστρέψαμε στο δωμάτιο.

Τετάρτη 4/9/2013: Nabran - Μπακού
Στις 10:00 αναχωρήσαμε με λεωφοριάκι από το Nabran. Η βλάστηση στην περιοχή ήταν πολύ πυκνή και έμοιαζε τροπική αλλά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού άλλαζε και γίνονταν στέπα πλησιάζοντας το Μπακού. Βρήκαμε ξενοδοχείο με διαμέρισμα για 6 άτομα (Old Gate Hotel) δίπλα στα τείχη της παλιάς πόλης. Το Μπακού ήταν πολύ σύγχρονο και πεντακάθαρο. Κάναμε βόλτα στην παλιά πόλη και στο κέντρο της νέας. Μας εντυπωσίασε η μεγάλη αντίφαση που είχε η χώρα. Το βράδυ συναντήσαμε το Κώστα και την Ευδοκία (υπάλληλο της πρεσβείας) και καθίσαμε για ποτό και κουβέντα στην παραλία.

Πέμπτη 5/9/2013: Μπακού
Με το που ξυπνήσαμε είχαμε διάρροια εγώ ο Ηλίας και ο Γιάννης. Είχαμε πρωινό και αλλάξαμε ξενοδοχείο πηγαίνοντας στο Buyuk Gala (Horizon Hotel). Επειδή δεν αισθανόμασταν καλά παραμείναμε στο κέντρο της πόλης. Το απόγευμα φτάσαμε μέχρι τον σταθμό των τρένων πηγαίνοντας στο παραλιακό πεζόδρομο και επιστρέψαμε από τα βορειοδυτικά της πόλης. Φάγαμε σε ντόπιο εστιατόριο και το βράδυ χαιρετίσαμε τον Ηλία, τον Θανάση και τη Μαρία που θα έφευγαν τα ξημερώματα για την Αθήνα (2:30).

Παρασκευή 6/9/2013: Μπακού - Βουνό της φωτιάς (Yanar Dag) - Η άλλη πλευρά του Μπακού
Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο Guyuk Gala πήγαμε τα πράγματα ξανά στο Old Gate Hotel όπου θα μέναμε οι τρείς μας πλέον. Η τελευταία στάση του Μετρό (Isari Sahar) βρίσκονταν ακριβώς έξω από τα τείχη και δίπλα στο ξενοδοχείο. Πήραμε το μετρό για το σταθμό Koroglu (20q) και από εκεί πήραμε το αστικό λεωφορείο 217 για το βουνό της φωτιάς (Yanar Dag) (25q). Στην διαδρομή αυτή είδαμε πολλές αντλίες πετρελαίου μικρού βάθος. Η είσοδος για το Yanar Dag ήταν 2 AZN. Φωτιές μήκους 20 μέτρων έβγαιναν από το χώμα αλλά δεν φαίνονταν πολύ εντυπωσιακές λόγο του φωτός της ημέρας. Επιστρέψαμε με το αστικό στην πόλη και με το μετρό πήγαμε στους σταθμούς Hezi Aslanov, Xalqlar Dostlugu και Genclik και περπατήσαμε στις περιοχές γύρω από το τους σταθμούς με στόχο να δούμε την άλλη πλευρά του Μπακού και όχι την βιτρίνα. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.

Σάββατο 7/9/2013: Μπακού - Κωνσταντινούπολη - Ξάνθη
Με τον Πέτρο περπατήσαμε την παραλία του Μπακού προς τα δυτικά για περίπου μια ώρα και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε για την επιστροφή. Η παραλία του Μπακού είναι η πιο περιποιημένη και καθαρή παραλία που έχω ποτέ επισκεφτεί και είναι καθαρότερη ακόμα και από τις ευρωπαϊκές πόλεις. Ο υπάλληλος του ξενοδοχείου μας μετέφερε με το δικό του αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο για 25 ΑΖΝ. Φτάσαμε πολύ νωρίς στο αεροδρόμιο που ήταν εντελώς άδειο από κόσμο, αργότερα όμως άρχισε να μαζεύεται κόσμος. Η πτήση μας έφυγε κανονικά και φτάσαμε στο ανατολικό αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (Sabiha SAW) στις 6:00 το απόγευμα. Οι αποσκευές μας άργησαν να βγουν, Στο λεωφορείο για το Ταξίμ συναντήσαμε μποτιλιάρισμα και ήμασταν σχεδόν ακινητοποιημένοι. Μετά από αρκετό τρέξιμο στην πλατεία Ταξίμ τελικά δεν προλάβαμε το λεωφορείο του Metro για το Otagar και πήγαμε με ταξί. Μετά από μεγάλο άγχος φτάσαμε 20 λεπτά πριν την αναχώρηση στο Otogar και προλάβαμε το λεωφορείο για Ξάνθη (22:00). Τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας φτάσαμε στην Ξάνθη.

Δρ. Νίκολαος Κρούπης
Ηλεκτρολόγος Μηχ. & Μηχ. Υπολογιστών.
Ελάτη, Τρικάλων

100 AZN
Xinaliq - Quba (2 jeep)
60 AZN
Quba - Nabran (λεωφοριάκι)
40 AZN
Hotel Nabran
70 AZN
Nabran - Baku
100 AZN
Baku Old Gate Hotel (6 persons)
110 AZN
Baku Old Gate Hotel (3 persons)