English

Ελβετία και Ιταλία 2007

Ανάβαση στο Nadelhorn 4327μ στις Ελβετικές Άλπεις και πεζοπορία τους Δολομίτες

Το ταξίδι από το Leuven του Βελγίου στο Saas Fee, στην κοιλάδα Valais της Ελβετίας, και στους Δολομίτες στην Ιταλία, επιστροφή πίσω στην Ελλάδα
26/6/2007 - 1/7/2007

Nadelhorn 4327m
Belvedere 2648m

Άλμπουμ Φωτογραφιών

Το ημερολόγιο του ταξιδιού

Τρίτη 26 Ιουνίου 2007 : Από το Leuven στο Saas Fee

Το πρωί αναχωρήσαμε από το Leuven με φορτωμένο όσο ποτέ άλλοτε το αυτοκίνητό μου για την επιστροφή στην Ελλάδα. Ο Θανάσης και η Μίνα που είχα φτάσει πριν δύo ημέρες στο Βέλγιο. Οδήγησα με ελάχιστές στάσεις μέσω Λουξεμβούργου στην Γαλλία και από εκεί περάσαμε στη Ελβετία. Έβρεχε ασταμάτητα και στην Γαλλία κάναμε λάθος δρόμο και έτσι μπήκαμε στην Ελβετία από ένα μικρό επαρχιακό δρόμο. Πήραμε το δρόμο για το Kandersteg και φορτώσαμε το αυτοκίνητο στο τρένο για το Goppenstein και από εκεί φτάσαμε αργά το βράδυ στο Saas Fee Grud όπου βρήκαμε ένα ξενοδοχείο και μείναμε.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2007 : Ανάβαση από το Saas Fee στο Mischabelhutte
  Με το αυτοκίνητο πήγαμε στο Saas Fee και το αφήσαμε στο πάρκινγκ του χωριού. Στις δέκα το πρωί ξεκινήσαμε την ανάβαση από το Saas Fee (1700μ). Ο καιρός δεν ήταν καλός και είχε συννεφιά. Στη αρχή το μονοπάτι έκανε πολλά ζήτα αλλά κέρδιζε γρήγορα υψόμετρο. Στα 2600 μέτρα άρχισαν να πρώτα via ferrata αλλά παράλληλα άρχισε να χιονίζει. Ο καιρός έκλεισε αλλά συνεχίσαμε το δύσκολο δρόμο για το καταφύγιο, αφού είχε 10 πόντους φρέσκο χιόνι. Στο καταφύγιο Mischabel (3340μ) φτάσαμε στις 3 μετά το μεσημέρι όπου η εξυπηρέτηση ήταν άψογη. Είχε μόλις ανοίξει για την σεζόν, και δεν είχε πολύ κόσμο. Φάγαμε βραδινό και κοιμηθήκαμε νωρίς αφού ενημερωθήκαμε πρώτα με λεπτομέρειες για την διαδρομή.

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007 : Ανάβαση στο Nadelhorn

Ξυπνήσαμε στις 4:00, ο Θανάσης είπε ότι δεν είναι σε θέση να συνεχίσει και έμεινε στο καταφύγιο. Στις 5:00 αναχώρησα με τη Μίνα, το μονοπάτι ήταν καλυμμένο από φρέσκο χιόνι. Ακολουθήσαμε τα βήματα ενός οδηγού που είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Μετά από μία ώρα ανάβαση στην ράχη τραβερσάραμε και μπήκαμε στον παγετώνα Nadelhorn τον οποίο και διασχίσαμε. Δεν είχε crevasses όμως πηγαίναμε δεμένοι από την αρχή της ανάβασης. Εκεί μας έφτασαν 3 Γερμανοί με του οποίους συνεχίσαμε να ανεβαίνουμε μαζί μέχρι τον ανατολικό αυχένα του Nadelhorn. Η διαδρομή ήταν η βορειανατολική ράχη που γίνονταν σύντομα κοφτερή και δύσκολή με αρκετά βράχινα περάσματα. Είχε δυνατό κρύο αέρα με λίγα σύννεφα ψηλά. Περπατούσαμε στα βόρεια της ράχης για να αποφύγουμε την κορνίζα. Μετά τα 4000μέτρα ήταν αρκετά απότομο (δυσκολίας PD). Η πυραμίδα της κορυφής είναι βράχια με δυσκολία III αλλά ήταν καλυμμένα με φρέσκο χιόνι (όχι σταθερό) και έκανε την ανάβαση πολύ δυσκολότερη. Έκανα περιοδικές ασφάλειες και φτάσαμε τελικά στην κορυφή 10:00 οπού μείναμε για λίγα λεπτά. Η θέα ήταν καταπληκτική αλλά δεν είχε χώρο ούτε να πατήσουμε έτσι ήμασταν ασφαλισμένοι στον μεγάλο σιδερένιο σταυρό. Γρήγορα πήραμε το δρόμο της επιστροφής ακολουθώντας την ίδια διαδρομή φτάσαμε στο καταφύγιο στις 12:45. Φάγαμε και ξεκουραστήκαμε, μείναμε και δεύτερο βράδυ.

Παρσκευή 29 Ιουνίου 2007 : Κατάβαση από το καταφύγιο Mischabelhutte στο Saas Fee και οδικώς στους Δολομίτες της Ιταλίας
Στις 9 ξεκινήσαμε την κατάβαση από το καταφύγιο. Η ζεστή χθεσινή ημέρα είχε λιώσει το φρέσκο χιόνι και η κατάβαση στα βράχινη ράχη ήταν εύκολη. Σε 4 ώρες είχαμε στάση στο Saas Fee και μείναμε για αρκετή ώρα. Είδαμε ότι έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας για το καράβι στη Βενετία και αποφασίσαμε να κάνουμε μια περιήγηση στην Ιταλία. Γρήγορα περάσαμε στην Ιταλία και οδηγήσαμε χωρίς πολλές στάσεις. Στο Μιλάνο είχε πολύ κίνηση έτσι δεν προλάβαμε να φτάσουμε στους Δολομίτες πριν το βράδυ. Έτσι μείναμε σε ένα ξενοδοχείο σε ένα χωρίο κοντά στο Trento.

Σάββατο 30 Ιουνίου 2007 : Ανάβαση στην κορυφή Belvedere στην περιοχή Marmolada
Οδικώς από το Trento πήγαμε στη λίμνη Lago di Fedaia σε υψόμετρο 2053 μ στους πρόποδες της ψηλότερη κορυφής των Δολομιτών Marmolada. (12:00). Στην καφετέρια δίπλα στη λίμνη είδαμε ένα χάρτη και γρήγορα κάναμε σχέδιο ανάβασης με βάση το διαθέσιμο χρόνο. Από την λίμνη στις 12:30 ακολουθήσαμε το καλό μονοπάτι Νο 698 που οδηγεί στον αυχένας Porta Vescovo (καταφύγιο L Gonza 2478μ) Από εκεί ένα απότομο μικρό μονοπάτι ανέβαινε στην κορυφή Belvedere 2648 μ όπου φτάσαμε στις 13:50, για την κατάβαση ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή και επιστρέψαμε στη λίμνη Lago di Fedaia στις 17:00. Από εκεί οδικώς περνώντας από πολλές ράχες, κοιλάδες και μικρά χωριά φτάσαμε στην πόλη Cortina d' Ambezzo αργά το απόγευμα. Εκεί μείναμε σε ξενοδοχείο και το βράδυ κάναμε βόλτα στην πόλη.

Κυριακή 1 Ιουλίου 2007 : Από την Cortina οδικώς στην Venice, και με καράβι στην Ελλάδα
Νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε από την Cortina και σύντομα πήραμε το εθνικό δρόμο για την Βενετία όπου φτάσαμε σχετικά νωρίς. Πλήθος κόσμου και αυτοκινήτων στο καράβι. Πολύ ζέστη και ταλαιπωρία μέχρι να βολευτούμε στο κατάστρωμα. Την επόμενη ημέρα πριν το μεσημέρι φτάσαμε στην Ηγουμενίτσα. Άφησα το Θανάση και τη Μίνα στη Λάρισα από όπου συνέχισαν το ταξίδι για την Ξάνθη με το τρένο και έφτασα στην Ελάτη αργά το απόγευμα.