English

Ελβετία 2012

Ανάβαση στην κορυφή Bishorn 4153μ

Οδικό ταξίδι στην Ευρώπη, περνώντας από τις χώρες ΠΓΔΜ, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, Ιταλία, Ελβετία και Γαλλία, ανάβαση στην κορυφή Bishorn 4153μ
14/7/2012 - 25/7/2012

Η κορυφή Bishorn 4153μ
Βελιγράδι

Φωτογραφίες

Το ημερολόγιο

Σάββατο 14 Ιουλίου 2012 : Ελάτη - Ζάγκρεμπ
Νύχτα (3:00) ξεκινήσαμε από την Ελάτη για το ταξίδι μας στην Ευρώπη. Δύο αυτοκίνητα με τα 9 μέλη του ΟΠΟΠ πλήρως φορτωμένα με τον εξοπλισμό μας. Τα ξημερώματα περάσαμε τα σύνορα για τα Σκόπια και μετά το μεσημέρι περάσαμε το Βελιγράδι. Η διαδρομή μέχρι εδώ ήταν κουραστική αφού ο δρόμος μεταξύ της πόλης των Σκοπίων και της πόλης Νις ήταν στενός. Μετά από 17 ώρες δρόμου φτάσαμε τελικά στην πρωτεύουσα της Κροατίας το Ζάγκρεμπ. Αφού βρήκαμε δωμάτια για τη διαμονή κάναμε μια σύντομη βόλτα στο κέντρο της όμορφης πόλης. Για το ταξίδι αυτό και για να περάσουμε όλες τις χώρες χρειάζεται μόνο αστυνομική ταυτότητα νέου τύπου και πράσινη κάρτα αυτοκινήτου για τις χώρες Σκόπια, Σερβία και Κροατία.

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012 : Ζάγκρεμπ - Grimentz
Αναχώρηση νωρίς το πρωί από το Ζάγκρεμπ με κατεύθυνση δυτικά προς τη Σλοβενία, όπου το τοπίο άλλαζε. Στη Σλοβενία υπάρχουν πολλά δάση και πράσινο ενώ ο δρόμος και οι υποδομές ήταν πολύ καλύτερες σε σχέση με τις προηγούμενες χώρες. Δεν είχαμε χρόνο για στάση και συνεχίσαμε με κατεύθυνση την Τεργέστη και από εκεί τη Βενετία και το Μιλάνο. Μετά το Μιλάνο συνεχίσαμε βόρεια αλλά κάπου χάσαμε το δρόμο και περάσαμε δίπλα από την πανέμορφη λίμνη Largo d' Orta. Μετά το μεσημέρι περάσαμε τα Ιταλο-ελβετικά σύνορα χωρίς να σταματήσουμε και περάσαμε το πέρασμα Simplon στα 2005 μέτρα. Κάναμε μια μικρή στάση στο Brig και συνεχίσαμε για την κοιλάδα Anniviers. Ύστερα από αρκετό ψάξιμο, βρήκαμε τελικά ένα hostel για να μείνουμε στο κέντρο του Grimentz, πολύ ακριβό για την ποιότητά του.

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012: Zinal - Καταφύγιο Cabana du Traciut
Το πρωί ξεκινήσαμε από το Grimentz για το χωριό Zinal. Στο επάνω μέρος του χωριού υπάρχει παρκινγκ για τα αυτοκίνητα από όπου ξεκινά το μονοπάτι. Στις 10:20 ξεκινήσαμε όλοι μαζί για το καταφύγιο. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και αρχικά ανεβαίνει ευθεία επάνω, μετά κάνει μια τραβέρσα τις απότομες πλαγιές προς τον καταρράκτη. Λίγο ψηλότερα περνά μέσα από αλπικά λιβάδια. Τέλος, διασχίζει ένα χαλιά και λίγο πριν το καταφύγιο υπάρχει ένα τμήμα δέκα μέτρα εξοπλισμένο με αλυσίδες (via-ferrata). Στο καταφύγιο Cabana du Tracuit στα 3260μ φτάσαμε στις 16:20 μετά από 6 ώρες ανάβαση. Το καταφύγιο βρίσκεται στην άκρη του γκρεμού και δίπλα στον παγετώνα. Προσοχή, δεν υπάρχει νερό για πλύσιμο σρο καταφύγιο. Η τιμή του ενάμιση λίτρου νερού στο καταφύγιο είναι 10 ευρώ. Η συμπεριφορά του καταφυγιάρχη δεν ήταν καλή και προτιμότερο θα ήταν να μέναμε σε αντίσκηνο. Το απόγευμα το περάσαμε απολαμβάνοντας τη θέα και κάνοντας ετοιμασίες για την ανάβαση. Το φαγητό στο καταφύγιο πραγματικά τρώγονταν με δυσκολία.

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012: Cabana du Tracuit - κορυφή Bishorn 4153μ - Zinal - Chamonix
Τελικά στην ομάδα για την κορυφή ήταν ο Λάκης, ο Θανάσης ο Σωτήρης και εγώ. Έτσι στις 5 τα ξημερώματα, μετά από ένα σύντομο πρωινό, ετοιμαστήκαμε και ξεκινήσαμε την ανάβαση. Λίγο μετά το καταφύγιο δεθήκαμε και φορέσαμε τα κραμπόν ενώ η κλίση στα πρώτα 2 χλμ του παγετώνα είναι πολύ μικρή. Δεν συναντήσαμε καθόλου σχισμές (crevasse) ωστόσο υπήρχαν κάποιες κλειστές από φρέσκο χιόνι. Μετά από μια ώρα πορείας η κλίση αυξάνονταν και πάνω από τα 3600 μέτρα η κούραση και το υψόμετρο μας επηρέασε. Σε όλη τη διαδρομή συναντήσαμε πολλές μικρές ομάδες ορειβατών που ανέβαιναν. Ο Σωτήρης ένιωσε κουρασμένος και στα 3730 μέτρα σταμάτησε για να μας περιμένει στην επιστροφή. Ο αέρας δυνάμωνε όσο ανεβαίναμε ψηλότερα και ήταν πιο κρύος. Συνεχίσαμε χωρίς το Σωτήρη και τελικά φτάσαμε στην κορυφή στις 9:00. Μετά από μισή ώρα στάση για φωτογραφίες και για να απολαύσουμε τη θέα πήραμε το δρόμο της επιστροφής με γρήγορο ρυθμό. Κατεβαίνοντας δε συναντήσαμε πουθενά τον Σωτήρη και ανησυχήσαμε λίγο, αφού δε γνωρίζαμε τι απέγινε. Τελικά στις 10:40 ήμασταν στο καταφύγιο όπου ευτυχώς τον βρήκαμε εκεί και μείναμε έκπληκτοι όταν μάθαμε ότι επέστρεψε μόνος του πίσω. Λίγη ξεκούραση στο καταφύγιο και συνεχίσαμε όλοι μαζί την κατάβαση για το Zinal. Τελικά μετά από μια επίπονη κατάβαση φτάσαμε στο Zinal στις 15:30. Εδώ χώρισαν οι δρόμοι μας με τα παιδιά του συλλόγου, εγώ με τη Θάλεια, το Γιάννη και την Αλεξάνδρα αναχωρήσαμε κατευθείαν για το Chamonix (Γαλλία) ενώ οι υπόλοιποι παρέμειναν στο Zinal για δύο μέρες και μετά πήραν το δρόμο της επιστροφής. Σε δύο ώρες από το Zinal φτάσαμε στο Chamonix και μείναμε στο πανέμορφο κάμπινγκ Ile les Barrats.

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012: Chamonix
Ημέρα ξεκούρασης στο όμορφο Chamonix με βόλτες στην πόλη.

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012: Λίμνη Lac d' Emosson
Αρχικό πλάνο της ημέρας αυτής ήταν να ανεβούμε με το τελεφερίκ στην κορυφή Aiguille du Midi αλλά είχε δυνατό αέρα και τα τελεφερίκ παρέμειναν κλειστά όλη την ημέρα. Έτσι κάναμε μια οδική διαδρομή μέχρι τη λίμνη Lac d' Emosson που βρίσκεται σε ελβετικό έδαφος αλλά πολύ κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία. Η λίμνη έγινε από τεχνητό φράγμα και βρίσκεται σε υψόμετρο 1960 μέτρα.

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012: Chamonix - Λίμνη Κόμο
Νωρίς το πρωί πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς Μαρτινί, Μπρίγκ, Βισπ και περάσαμε από το πέρασμα Φούρκα από υψόμετρο 2429 μέτρα. Μετά από πολλές στροφές και στενό δρόμο κατεβήκαμε στο Realp και ανεβήκαμε στο πέρασμα Gotthard pass (2106μ) για να περάσουμε στην Ιταλία (Airolo). Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι περνώντας από το Λουγκάνο φτάσαμε αργά το απόγευμα στη λίμνη Κόμο και βρήκαμε κάμπινγκ στο χωριό Lenno δίπλα στη λίμνη Κόμο. Ο παραλίμνιος δρόμος για να φτάσουμε εκεί ήταν πολύ στενός και ίσως επικίνδυνος για κάποιον που δεν τον γνωρίζει, ίσα που χώραγε δυο αυτοκίνητα.

Σάββατο 21 Ιουλίου 2012: Κόμο - Νησί Krk (Κροατία)
Συνεχίσαμε το πρωί για την πόλη Κόμο όπου κάναμε μια στάση για μερικές ώρες και μετά πήραμε το δρόμο για τη Βερόνα - Βενετία και Τεργέστη. Συνεχίσαμε για λίγα χιλιόμετρα μέσα στη Σλοβενία και κατευθυνθήκαμε νότια προς τα παράλια της Κροατίας. Αργά το βράδυ περάσαμε τη μεγάλη γέφυρα που ενώνει το νησί Κρκ με την Κροατία. Αφού διασχίσαμε το νησί φτάσαμε στο χωρίο Κρκ (πρωτεύουσα του νησιού) που βρίσκεται στα νότια όπου και διανυκτερεύσαμε σε ένα κάμπινγκ.

Κυριακή 22 Ιουλίου 2012: Νησί Krk (Κροατία)
Είχε πολύ δυνατό και κρύο αέρα το βράδυ αλλά και όλη την ημέρα. Ήταν αδύνατο να κάνουμε μπάνιο, έτσι αποφασίσαμε να δούμε το Κρκ και τα γύρω χωριά. Περάσαμε από τα περισσότερα χωρία του νησιού και αφού είδαμε ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο ενδιαφέρον να δούμε, αποφασίσαμε την επόμενη να συνεχίσουμε το ταξίδι μας.

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012: Krk - Βελιγράδι
Λόγω του δυνατού αέρα που επικρατούσε η γέφυρα που ενώνει το νησί με την Κροατία έκλεισε για λόγους ασφαλείας. Έτσι αναγκαστήκαμε να μείνουμε αρκετές ώρες στην αναμονή στο κάμπινγκ μέχρι να αποφασίσουμε αν θα ξεκινήσουμε. Τελικά πριν το μεσημέρι η γέφυρα άνοιξε αλλά ήταν χιλιάδες τα αυτοκίνητα στην ουρά με αποτέλεσμα να χρειαστεί αρκετή ώρα να περάσουμε τη γέφυρα. Μετά από αρκετές ώρες ταξιδιού φτάσαμε το απόγευμα στο Βελιγράδι. Καταφέραμε να βρούμε ξενοδοχείο με χώρο για παρκινγκ στο κέντρο ώστε να μετακινούμαστε εύκολα με τα πόδια.

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012: Βελιγράδι
Από νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε την περιήγηση στην πόλη, αρχικά περπατώντας στο κήπο Kalemegdan και το πολεμικό μουσείο. Ο κήπος βρίσκεται σε ύψωμα και έχει καταπληκτική θέα προς τους ποταμούς Δούναβη και Σάβα που ενώνονται στο σημείο αυτό. Στη συνέχεια περάσαμε τη γέφυρα του ποταμού Σάβα και περπατήσαμε πολλά χιλιόμετρα στα μεγάλα πάρκα μέχρι που φτάσαμε στην παλιά πόλη. Το απόγευμα κάναμε βόλτες στο κέντρο της πόλης με τα νεοκλασικά κτίρια. Εντύπωση μας έκανε το βομβαρδισμένο από τον καιρό του πολέμου κτίριο του Υπουργείου Άμυνας.

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012: Βελιγράδι - Ελάτη
Νωρίς το πρωί ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής. Διασχίσαμε τις απέραντες πεδιάδες της Σερβίας με καλλιέργειες καλαμποκιού και μπήκαμε στα Σκόπια. Χωρίς κανένα πρόβλημα περάσαμε τα ελληνικά σύνορα και το βράδυ φτάσαμε στην Ελάτη.

Μέλη της αποστολής
Η ομάδα του Ορειβατικού Περιηγητικού Ομίλου Πύλης (ΟΠΟΠ): Νίκος Κρούπης, Θάλεια Τσαρδίδου, Γιάννης Ψύρρας, Αλεξάνδρα Λαμπαδαριάδου, Λάκης Κουφογάζος, Θανάσης Κουτσογιάννης, Σωτήρης Μπασδέκης, Περικλής Βασιλείου, Αριστείδης Αντάρας

Κόστος της ταξιδιού
Κόστος ταξιδιού
Euro
Βενζίνη / Διόδια (κατά άτομο)
300
Καταφύγιο
Hostel στο Grimentz (κατά άτομο)
Ξενοδοχείο στο Βελιγράδι (δίκλινο)
Καμπιγκ στο Σαμονί
10,5
Συνολικό κόστος ταξιδιού κατά άτομο