English

Αίγυπτος 2010

Ταξίδι στην Αίγυπτο και ανάβαση στο Όρος του Μωυσή 2284μ

Επίσκεψη στο Κάιρο, Αλεξάνδρια, Κρουαζιέρα στο Νείλο και ανάβαση στο όρος του Μωησή
19/2/2010 - 28/2/2010

Γκίζα, Πυραμίδες
Το όρος του Μωυσή 2284μ

Φωτογραφίες

Το ημερολόγιο

19/02/2010: Πολύ νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε με τη Θάλεια από την Ελάτη, αφήσαμε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο και στις 13:30 πετάξαμε από το Ελ. Βενιζέλος με Egypt air για Κάιρο. Φτάσαμε και τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο. Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το Κάιρο και ξεκινήσαμε τις βόλτες δίπλα στο Νείλο. Το κέντρο της πόλης, γεμάτο κόσμο, μας φάνηκε αρκετά βρόμικο. Οι Αιγύπτιοι οδηγούν στους δρόμους σαν τρελοί και όλοι είναι πρόθυμοι να σε εξυπηρετήσουν με ,ένα μικρό ή μεγαλύτερο αντάλλαγμα (μπαξίσι).

20/02/2010: Το πρωί επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο του Καιρου, όπου στεγάζονται οι θησαυροί του Τουταγχαμών και φαραωνικά αριστουργήματα χιλιάδων χρόνων . Λίγο αργότερα πήγαμε στις επιβλητικές πυραμίδες της Γκίζας και πιο συγκεκριμένα του Χέοπα, του Χεφρίνου και του Μυκερίνου. Το μέγεθος τους και ο τρόπος που κατασκευάστηκαν είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Μπροστά από την πυραμίδα του Χεφρίνου στέκεται αγέρωχη, η διάσημη Σφίγγα. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το πολύβουο και χρωματιστό παζάρι του Χαν Ελ Χαλίλ.

21/02/2010: Με λεωφορείο το επόμενο πρωί φτάσαμε στην Αλεξάνδρεια. Μας φάνηκε αρκετά πιο περιποιημένη και καθαρή από το Κάιρο, τουλάχιστον αυτή την εικόνα αποκομίσαμε από μια μικρή βόλτα στην παραλία της. Επισκεφτήκαμε το σπίτι όπου έζησε τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του ο Καβάφης, το Ελληνικό Πατριαρχείο και την εκκλησία Κοιμήσεως της Θεοτόκου που βρίσκεται εκεί. Τέλος πήγαμε σ την περίφημη Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας της οποίας η έναρξη έγινε το 2002, ένα πραγματικά εντυπωσιακό έργο, μία προσπάθεια αναβίωσης της αρχαίας Βιβλιοθήκης, υπό την αιγίδα της UNESCO και της αιγυπτιακής κυβέρνησης. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο Κάιρο.

22/02/2010: Με μια πολύ πρωινή πτήση φτάσαμε στο Ασουάν όπου επισκεφτήκαμε το μεγάλο υδροηλεκτρικό φράγμα του, το μεγαλύτερο της χώρας και ένα από τα σπουδαιότερα του κόσμου. Το απόγευμα κάναμε μια απολαυστική βόλτα με καμήλες στην έρημο και ακολούθησε βόλτα με φελούκα (μικρό πλοιάριο με κουπιά κ πανιά) στο Νείλο. Διανυκτερεύσαμε στο κρουαζιερόπλοιο με το οποίο διασχίσαμε το Νείλο τις επόμενες ημέρες.

23/02/2010: Πρωινή πλεύση στις όχθες του Νείλου, με κατεύθυνση το Κομόμπο. Επισκεφτήκαμε το ναό του Θεού Κροκοδείλου, Σομπέκ. Στη συνέχεια πήγαμε στο Έτφου όπου επισκεφτήκαμε τον πιο καλοδιατηρημένο ναό τη Αιγύπτου, το ναό του Θεού Χόρους.

24/02/2010: Το πρωί φτάσαμε στο Λούξορ. Εκεί επισκεφτήκαμε στην ανατολική όχθη του Λούξορ, το ναό του Καρνάκ, με τον υπόστυλο χώρο με τις 134 κολώνες . Στη συνέχεια με λεωφορείο περάσαμε στην δυτική όχθη. Επισκεφτήκαμε την κοιλάδα των Βασιλέων, ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της Αρχαίας Αιγύπτου καθώς φιλοξενεί πάνω από 60 τάφους μεταξύ των οποίων του Τουταγχαμών. Είδαμε επίσης τον ταφικό ναό της Χατσεψουτ και τους Κολοσσούς του Μέμνονα.

25/02/2010: Ξυπνήσαμε στις 4:00 και στις 6:30 πετάξαμε από το Λούξορ για το Κάιρο. Εκεί αναχωρήσαμε στις 11:00 με λεωφορείο για τη Χερσόνησο του Σινά και συγκεκριμένα το μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης. Φτάσαμε μετά από αρκετές ώρες ταξίδι και διανυκτερεύσαμε στον ξενώνα του μοναστηριού.

26/02/2010: Στις 3:00 το βράδυ συνάντηση τον Άγγλο με τους Ιταλούς στη είσοδο του ξενώνα και με τον βεδουίνο αναχωρήσαμε μέσα στη νύχτα για την κορυφή. Ακολουθήσαμε το μονοπάτι των καμηλών, που κινείτε αρχικά μέσα στην κοιλάδα και έπειτα τραβερσάρει τις πλαγιές του όρους του Μωυσή. Επειδή η ομάδα περπατούσε αργά, εγώ έφυγα με γρήγορο ρυθμό και σύντομα προσπέρασα ένα μεγάλο γκρουπ Ιαπώνων λίγο μετά συνάντησα τους Τσέχους με τους οποίους είχαμε ταξιδέψει μαζί την προηγούμενη ημέρα. Είχε πολύ κρύο και το μονοπάτι ήταν φτιαγμένο από πέτρες με καλοφτιαγμένα σκαλοπάτια. Αφού περάσαμε αρκετές παράγκες από βεδουίνους μικροπωλητές φτάσαμε στην κορυφή του όρους του Μωυσή με υψόμετρο 2284μ. Το βουνό από τα μισά και επάνω ήταν καλυμμένο από πια πούδρα παγωμένο χιόνι, ενώ είχε δυνατό αέρα. Στις 4:30 ήμασταν στην κορυφή και για να περάσει η ώρα μέχρι την ανατολή κατεβήκαμε για ένα τσάι στην παράγκες λίγο χαμηλότερα. Με την ανατολή ανεβήκαμε ξανά στην κορυφή καθώς η ανατολή είναι ένα πανέμορφο θέαμα. Η επιστροφή έγινε από το πραγματικό μονοπάτι του Μωυσή που κατευθείαν στο Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης περνώντας από την πηγή Elijah. Η διαδρομή αυτή είναι πολύ πιο όμορφη και συντομότερη από αυτή των καμηλών, καθώς το μονοπάτι περνά ανάμεσα από το βραχώδεις φαράγγι. Στις 8:30 είχα φτάσει στο Μοναστήρι, όπου συνάντησα τη Θάλεια και επισκεφτήκαμε το μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης. Είχε πολύ κρύο όλη την ημέρα. Πριν το μεσημέρι πήγαμε με τα πόδια στο χωρίο (περίπου μιάμιση ώρα) όπου καθίσαμε για φαγητό και το απόγευμα επιστρέψαμε στο μοναστήρι.

27/02/2010: Ξυπνήσαμε στις 5:00 αφού έπρεπε να πάρουμε το λεωφορείο που αναχωρούσε στις 6:00 για το Κάιρο. Το μεσημέρι ήμασταν ήδη στο ξενοδοχείο στο Κάιρο όπου περάσαμε την υπόλοιπη μέρα μας.

28/02/2010: Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς και πήραμε ταξί για το αεροδρόμιο του Καίρου. Στις 10:30 πετάξαμε για την Αθήνα, όπου είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο. Περίπου στις 18:00 ήμασταν στο σπίτι στην Ελάτη.

Δρ. Νίκολαος Κρούπης
Ηλεκτρολόγος Μηχ. & Μηχ. Υπολογιστών.
Ελάτη, Τρικάλων
Θάλεια Τσαρδίδου
Οικονομολόγος
Ξάνθη

Κόστος ταξιδιού
Euro
Pyramis Travel, αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, γεύματα, και μουσεία
1170
Εισιτήριο λεωφορίου Κάιρο - Σινά
Δωμάτιο με γεύμα και πρωινό στο ξενώνα του μαναστηριού της Αγ. Αικατερίνης
Τυπική διαδρομή με ταξί στο κέντρο του Καϊρου