English

Γαλλία 2008

Ανάβαση στις κορυφές Mont Blanc du Tacul 4248μ, Mont Maudit 4465μ και πεζοπορία στις κορυφές Planplaz 2000μ και Lachat 2115μ του Λευκού Όρους

Το ταξίδι από την Ελάτη στo Chamonix της Γαλλίας και οι αναβάσεις στις κορυφές του Λευκού Όρους
2 /8/2008 - 11/8/2008

Mont Blanc du Tacul 4248μ
Mont Maudit 4465m

Φωτογραφίες (Tacul από τον Άρη Ρεπούλια και Maudit από τον Αρχοντή Εξακοϊδη)

Το ημερολόγιο του ταξιδιού

Σάββατο 2 Αυγούστου 2008 : Από την Ελάτη στην Ηγουμενίτσα

Το μεσημέρι αναχώρησα από την Ελάτη Τρικάλων με τους γονείς με κατεύθυνση στο χωριό Χαλίκι και από εκεί περνώντας το αυχένα του Λάκμου φτάσαμε στο Μέτσοβο. Ο Αρχοντής με τον Αποστόλη είχαν ξεκινήσει από την Κομοτηνή και στις 19:00 ήταν στο Μέτσοβο από όπου και με πήραν με το αυτοκίνητο. Σε περίπου 2 ώρες φτάσαμε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, εκεί περιμέναμε αρκετά αφού το καράβι της Minoan Olympus Palace είχε καθυστέρηση. Στις 23:00 επιβιβαστήκαμε στο πλοίο και συναντήσαμε τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας που είχαν αναχωρήσει από το λιμάνι της Πάτρας. Η ομάδα με αρχηγό το Γιώργο Βουτυρόπουλο (εκπαιδευτής) αποτελούνταν από 6 μέλη που ήταν υποψήφιοι εκπαιδευτές ορειβασίας στην παρούσα σχολή.

Κυριακή 3 Αυγούστου 2008 : Οδικώς από την Αγκόνα στο Chamonix της Γαλλίας
Στις 14 το μεσημέρι φτάσαμε στην Αγκόνα οπού είχε πολύ ζέστη. Στο λιμάνι μαζευτήκαμε όλα τα αυτοκίνητα μαζί και αναχωρήσαμε για το Chamonix. Σταθήκαμε τυχεροί αφού δεν είχε κίνηση ο δρόμος και κινηθήκαμε γρήγορα. Το ταξίδι ήταν αρκετά ξεκούραστο και φτάσαμε στον προορισμό μας στο Chamonix στις 23:00, περνώντας την όμορφή κοιλάδα της Aosta και το μεγάλο tunnel του Mont Blanc. Στο Chamonix βρήκαμε χώρο στο camping L'lle des Barrats που βρίσκετε κοντά στο κέντρο της πόλης.

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2008 : Πεζοπορία στην κορυφή Planplaz 2000μ

Η σχολή αναχώρησε το πρωί για το μάθημα στον παγετώνα ενώ εγώ μετά από μια σύντομη βόλτα στην πόλη αναχώρησα για την κορυφή Planplaz με υψόμετρο λίγο πάνω από τα 2000 μέτρα που βρίσκετε στα νότια του Chamonix. Ξεκινώντας από το camping στις 11:00 σε λιγότερο από 2 ώρες έφτασα στη κορυφή Planplaz. Η κορυφή αυτή είναι χαρακτηριστική αφού υπάρχει τελεφερίκ (υπο-κατασκευή) που σε ανεβάζει σε αυτή από το Chamonix. Το μονοπάτι ξεκινά από το κέντρο και στην αρχή είναι στενός πολύ ανηφορικός χωματόδρομος που λίγο πιο ψηλά είναι κλειστός. Από εκεί συνεχίζει ένα καλά σημασμένο μονοπάτι μέχρι την κορυφή Planplaz. Το χαρακτηριστικό της κορυφής αυτής είναι ότι έχει πολύ καλή θέα προς τις κορυφές του Λευκού Όρους αφού βρίσκετε αντίκρυ της κοιλάδας. Συνολικά λιγότερο από τρεις ώρες χρειάστηκαν για την ανάβαση αυτή με υψομετρική διαφορά πάνω από 1000 μέτρα. Το απόγευμα όλοι μαζί βγήκαμε στην πόλη για φαγητό και ποτό και κάναμε τα σχέδια της επόμενης ημέρας. Εκεί συνάντησα και τον φίλο μου Άρη με την παρέα του Δημήτρη και Αλέξη, και μαζί σχεδιάσαμε την ανάβαση της επόμενης ημέρας.

Τρίτη 5 Αυγούστου 2008 : Ανάβαση στην κορυφή Mont Blanc du Tacul
Νύχτα στις 5:30 ακόμα, έφτασα στο τελεφερίκ για την κορυφή Aiguille du Midi. Εκεί συνάντησα στον Άρη με την παρέα του και ήμασταν από τους πρώτους στην σειρά για να πάρουμε το πρώτο πρωινό τελεφερίκ που ξεκινάει στις 6:10. Η μετακίνηση με το τελεφερίκ κόβει την ανάσα και είναι αξιοθαύμαστο το πως το κατασκεύασαν. Είναι ο μόνος εύκολος δρόμος για να φτάσει κανείς στο παγετώνα Valle Blance. Στις 7:00 ήμασταν έτοιμοι και δεμένοι στο τούνελ της Midi που οδηγεί προς την απότομη ράχη που καταβαίνει στον παγετώνα Valle Blanc ή Glacier du Geant όπως αναφέρετε στους χάρτες. Δεμένοι με σταθερό ρυθμό διασχίσαμε την κοιλάδα του παγετώνα (Col du Midi 3532μ) και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τις πλαγίες με τα serac και τις crevass της νότιας πλαγιάς της κορυφής Mont Blanc du Tacul. Η κλίση της πλαγιάς είναι αρχικά μικρή που κάπου στο ενδιάμεσο φτάνει τις 35 μοίρες. Στη διαδρομή συναντήσαμε πλήθος ορειβατών που είχαν ξεκινήσει πριν από εμάς αφού είχαν διανυκτερεύσει στο καταφύγιο Cosmique το προηγούμενο βράδυ. Ο καιρός δεν ήταν καλός και είχε πυκνή ομίχλη. Ακολουθούσαμε τα βήματα των προηγούμενων έτσι φτάσαμε στην τελική ομαλή ράχη που οδηγεί στην βραχώδη κορυφή. Μερικά μέτρα εύκολης αναρρίχησης σε μικτό πεδίο οδηγεί στην κορυφή Mont Blanc du Tacul 4248 μέτρα (11:00). Δυστυχώς δεν είχε καθόλου ορατότητα και το κρύο με το δυνατό αέρα δεν μας άφησαν να μείνουμε αρκετά στην κορυφή. Ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή για την επιστροφή μας πίσω στο τελεφερίκ στην Aiguille du Midi. Η επιστροφή ήταν πιο κουραστική αφού το μεγάλο υψόμετρο μας επηρέασε και κινούμασταν πιο αργά κάνοντας πολλές στάσεις. Τελικά φτάσαμε στην Aiguille du Midi στις 16:00 και έφτασα πίσω στο camping στις 17:00, όπου συνάντησα την υπόλοιπη παρέα.

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2008 : Πεζοπορία από το Chamonix στην κορυφή Lachat
Η σχολή αναχώρησε νωρίς το πρωί για αναρρίχηση βράχου στην βόρεια της Aigiulle du Midi. Μόνος ξεκίνησα από το camping με τα πόδια στις 7:15 για το χωριό les Houches στα 995 μέτρα υψόμετρο (8:30). Από το χωριό ακολούθησα το μονοπάτι Mont Blanc που οδηγεί το αυχένα Col de Voza 1653μ (10:00). Συνεχίζοντας αριστερά την ράχη του βουνού πέρασα από το Bellevue la Chalette και συνέχισα το μονοπάτι που πηγαίνει παράλληλα με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο. Τελικά ανέβηκα αριστερά στην κορυφή Lachat με υψόμετρο 2115 μέτρα (11:00) που έχει εκπληκτική θέα στην κοιλάδα του Chamonix αλλά και προς τις κορυφές Midi και Tacul. Συνέχισα την ράχη κατεβαίνοντας στον αυχένα Col du Mt Lachat 2077 μέτρα όπου βρίσκετε ο πρό-τελευταίος σταθμός του οδοντωτού σιδηρόδρομου. Από τον αυχένα επέστρεψα στο χωριό les Houches από το μονοπάτι που κατεβαίνει κατευθείαν προς το χωριό περνώντας από το πανέμορφο δάσος "Baraque Forestiere des Arandellys
". Το μονοπάτι ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και είναι από τα πιό όμορφα του έχω περπατήσει ποτέ. Στις 12:30 έφτασα στο χωριό les Houches και με τα πόδια επέστρεψα πίσω στο Chamonix στις 13:40.

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2008 : Βροχερός καιρός, ξεκούραση στο Chamonix
Ο καιρός ήταν βροχερός και είχε ομίχλη μέχρι χαμηλά. Παραμείναμε στο Chamonix για ψώνια και ξεκούραση στο camping σχεδιάζοντας την τελευταία ανάβαση του ταξιδιού.

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008 : Από το Chamonix στο Courmayeur και ανάβαση στο καταφύγιο Torino
Πριν το μεσημέρι μαζέψαμε την κατασκήνωση από το camping και ξεκινήσαμε για την Ιταλική πλευρά του βουνού από το Courmayeur. Μείναμε για καφέ στο Courmayuer και πήραμε το τελεφερίκ που με ένα ενδιάμεσο σταθμό μας ανέβασε στο καταφύγιο Torino σε υψόμετρο 3371 μέτρα. Το καταφύγιο έχει καταπληκτική θέα προς την κοιλάδα του Courmayuer αλλά και προς το επιβλητικό "Δόντι του Γίγαντα", την απότομη μυθική αυτή κορυφή ύψους 4013 μέτρα. Φάγαμε το βραδινό και κοιμηθήκαμε νωρίς για να ξεκουραστούμε για την αυριανή διαδρομή.

Σάββατο 9 Αυγούστου 2008 : Σκαρφαλώνοντας από τη διαδρομή Κuffner στη κορυφή Mont Maudit

Εγερτήριο στις 2:00 πρωινό και αναχώρηση στις 3:00 για τη διαδρομή Kuffner. Είχε πολύ ομίχλη και είχε πυκνό σκοτάδι, αρχικά κατεβήκαμε στον παγετώνα Valle Blanche και μετά αρχίσαμε να ανεβαίνουμε την κοιλάδα μεταξύ των κορυφών Arete de la Breva και le Grand Capucin. Εκεί κινηθήκαμε αριστερά και πιάσαμε το λούκι ανάβασης προς την ράχη Arete de la Breva που βγάζει στο Col de la Fourche. Το λούκι είχε παγωμένο χιόνι και πάγο με κλίση που δεν ξεπερνούσε τις 60 μοίρες. Αρχικά περάσαμε τη ριμέ και κινηθήκαμε παράλληλα δεμένοι και πολύ σύντομα πριν ακόμα χαράξει φτάσαμε στον αυχένα. Στα αριστερά στον αυχένα υπάρχει ένα μικρό καταφύγιο ανάγκης το "Biv. de la Fourche ou A Borgna". Βγαίνοντας στην ράχη πήγαμε δεξιά την απότομη αλλά πανέμορφη ράχη. Στο βάθος ο ουρανός είχε κοκκινίσει πριν την ανατολή του ηλίου. Η διαδρομή ήταν μήκους 600 μέτρων και δυσκολίας D με αρκετά βράχινα περάσματα IV. Η διαδρομή είχε αρκετά όρθια περάσματα και πανέμορφες εκτεθειμένες κόψεις. Μετά από αρκετές ώρες ασταμάτητης αναρρίχησης φτάσαμε στον αυχένα μεταξύ των κορυφών Maudit και Tacul. Από εκεί συνεχίσαμε την ράχη προς τα αριστερά και τραβερσάραμε την κορυφή Mont Maudit 4468 μέτρα (11:00) στην οποία ανεβήκαμε από την βόρεια πλευρά. από εκεί κατεβήκαμε στο μονοπάτι που τραβερσάρει την κορυφή το οποίο περνούν δεκάδες ορειβάτες που κατευθύνονται προς την Mont Blanc. Από εκεί επιστρέψαμε προς τον αυχένα μεταξύ Tacul και Maudit, και τραβερσάραμε την κορυφή Tacul. Ακολουθήσαμε την κανονική διαδρομή μέχρι την κορυφή Aiguille du Midi όπου φτάσαμε κουρασμένοι στις 14:00. Με το τελεφερίκ Mnt Blanc Panorama επιστρέψαμε πίσω στο καταφύγιο Torino. Ο Αρχοντής, ο Αποστόλης και εγώ μαζέψαμε τα υλικά και πήραμε το τελεφερίκ για το Courmayuer. Εκεί πακετάραμε τα πράγματά μας και μετά από μια ολιγόωρη στάση στο Couramayuer ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Αφού διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα σταματήσαμε σε ένα πάρκινγκ στον αυτοκινητόδρομο όπου διανυκτερεύσαμε.

Κυριακή 10 Αυγούστου 2008 : Από την Aosta στο καράβι για την επιστροφή στην Ελλάδα

Το πρωί ξεκινήσαμε το δρόμο της επιστροφής, η εθνική οδός από το Μιλάνο για την Αγκόνα είχε πολύ κίνηση και αρκετά μποτιλιαρίσματα. Χρειάστηκαν πολλές ώρες και υπομονή για να φτάσουμε μόλις μιάμιση ώρα πριν την αναχώρηση του καραβιού στην Αγκόνα. Στις 17:00 επιβιβαστήκαμε στο καράβι και λίγο αργότερα αναχωρήσαμε για την Ηγουμενίτσα.

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2008 : Από την Ηγουμενίτσα στην Ελάτη

Στο ίδιο καράβι ταξίδευε και ο φίλος μιας πελάτισσας του ξενοδοχείου από την Γεωργία. Κατάφερα να τον συναντήσω στο καράβι και μαζί ταξιδέψαμε από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Ελάτη. Έτσι έφτασα χωρίς ταλαιπωρία στο χωρίο ενώ ο Αρχοντής με τον Αποστολή συνέχισαν το ταξίδι προς ανατολάς.