Ρωσιά 2005 - Αποστολή στον Καύκασο, Κορυφές Kurmychi 4045μ, Elbrus 5642μ και πλατό Ushba
Κεντρική Σελίδα Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα

Τετάρτη 27-7-2005 : Από το camping στο Terskol και ανάβαση μέχρι το καταφύγιο στο Elbrus
Με το Minibus αναχωρήσαμε στις 9:00 για το Elbrus. Σταματήσαμε για μια ώρα στο Terskol για την αγορά των απαραίτητων τροφίμων για τις επόμενες ημέρες. Επιβιβαστήκαμε στα δύο τελεφερίκ, από όπου είχε καταπληκτική θέα, φτάσαμε μέχρι 3623 μέτρα περίπου. Έπειτα με ένα lift καρεκλάκι φτάσαμε μέχρι το καταφύγιο barrels στα 3750 μέτρα. Από εκεί αρχίσαμε την πορεία στις χιονισμένες πλαγιές μέχρι το ξύλινο καταφύγιο που έμοιαζε με παράγκα, όπου φτάσαμε σε μία ώρα. Το καταφύγιο αυτό ήταν φτιαγμένο κοντά στα ερείπια του κατεστραμμένου από πυρκαγιά Priout. Το καταφύγιο βρίσκονταν σε υψόμετρο 4065μ, είχε 3 δωμάτια των 8 ατόμων και ήταν πολύ βολικό εσωτερικά. Το απόγευμα για εγκλιματισμό ανεβήκαμε μέχρι τα πρώτα βράχια των Pastukhov και επιστρέψαμε στο καταφύγιο. Αν και στο σχέδιο ήταν να κάνουμε εγκλιματισμό και την επόμενη ημέρα, ο οδηγός πρότεινε να δοκιμάσουμε αργά για τη κορυφή και αν δεν τα καταφέρουμε να δοκιμάσουμε την επόμενη, έτσι και έγινε.

Πέμπτη 28-7-2005 : Ανάβαση στο Elbrus West και East και επιστροφή στο καταφύγιο.
Στόχος της σημερινής ημέρας είναι η κορυφή, αλλά αν δεν τα καταφέρουμε έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία αύριο. Στις 6:20 ξεκινάμε την ανάβαση καθένας με τον δικό του ρυθμό και τον Victor να μας καθοδηγεί. Ο Λουκάς είχε νοικιάσει ορειβατικά σκι και ανέβαινε με αυτά. Την ώρα που ξεκινήσαμε ήταν μέρα και το πλήθoς των ορειβατών βρίσκονταν ήδη στα βράχια Pastukhov. Με γρήγορο ρυθμό αρχίσαμε να ανηφορίζουμε τις χιονισμένες πλαγιές μπροστά ο Victor έπειτα ο Βαγγέλης, εγώ και ο Δημήτρης. Σε δύο ώρες φτάσαμε στα Pastukhov και αρχίσαμε την ατελείωτη τραβέρσα κάτω από την κορυφή East. Πριν τις 11 φτάσαμε στον αυχένα 5350μ όπου σταματήσαμε για ξεκούραση, ενώ ήδη είχαμε περάσει μεγάλο πλήθος ορειβατών. Ο Victor επέστρεψε πίσω για δει πως είναι και η υπόλοιπη ομάδα και εμείς συνεχίσαμε την απότομη ανηφόρα για την κορυφή. Με αρκετές μικρές στάσεις για ανάσα αλλά κρατώντας ένα γρήγορο ρυθμό φτάσαμε στην κορυφή Elbrus West 5642μ την ψηλότερη της Ευρώπης. Στις 12:00 έφτασα στην κορυφή, ενώ ήταν ήδη εκεί ο Βαγγέλης 10 λεπτά νωρίτερα και λίγο μετά έφτασε και ο Δημήτρης. Αφού μείναμε σχεδόν μισή ώρα για τις απαραίτητες φωτογραφίες αρχίσαμε την κατάβαση. Πριν τον αυχένα συναντήσαμε τρία ακόμα μέλη της ομάδας μας. Στο δρόμο της επιστροφής ο Βαγγέλης βάζει την ιδέα να ανεβούμε και στην ανατολική κορυφή στην οποία συμφωνούμε. Έτσι μετά τον αυχένα αρχίσαμε να κινούμαστε βόρεια έπειτα ανατολικά προς την κορυφή East. Η κούραση ήταν μεγάλη και ο πονοκέφαλος αφόρητος, παρόλα αυτά συνεχίσαμε με πιο αργό ρυθμό και αρκετές στάσεις μέχρι την κορυφή. Έτσι στις 13:40 βρισκόμαστε και στην δεύτερη κορυφή του βουνού την ανατολική East με υψόμετρο 5621μ. Μια μικρή στάση και γρήγορα αναχωρούμε διότι μας περιμένει ο μεγάλος δρόμος της επιστροφής μας στο καταφύγιο. Η κατάβαση είναι αρκετά κοπιαστική διότι το χιόνι έχει αρχίσει να λιώνει και βουλιάζαμε. Όλα τελείωσαν στις 16:30 όταν φτάσαμε στο καταφύγιο, εκτός από τον πονοκέφαλο που παρέμενε ακόμα και αφού φτάσαμε. Ο Μιχάλης με την Ειρήνη φτάνουν λίγο αργότερα στο καταφύγιο. Με μια ασπιρίνη, αρκετό ζεστό τσάι και λίγο ξεκούραση ο πονοκέφαλος σταμάτησε και από νωρίς όλοι μας κοιμηθήκαμε για να ξεκουραστούμε.

Παρασκευή 29-7-2005 : Επιστροφή από το καταφύγιο στο camping
Ξυπνάμε χωρίς βιασύνη, ετοιμαζόμαστε και ξεκινάμε αργά την κατάβαση μέσα στα λιωμένα χιόνια. Μόλις φτάσαμε στα καταφύγια barrels το lift δεν λειτουργούσε έτσι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με τα πόδια. Δυστυχώς λίγα μέτρα πιο χαμηλά βλέπουμε ότι το lift άρχισε να λειτουργεί, αλλά συνεχίσαμε την κατάβαση με τα πόδια μέχρι ο τελεφερίκ. Με το τελεφερίκ φτάσαμε μέχρι το Terskol όπου σταματήσαμε για φαγητό. Το minibus έρχεται να μας μεταφέρει στo camping, αλλά δεν λειτουργεί καλά και κάνει δεκάδες στάσεις. Αργά το απόγευμα φτάνουμε στο camping. Ένα ζεστό μπάνιο είναι ότι καλύτερο για ξεκούραση. Όλοι εκτός από εμένα και το Λουκά πάνε το απόγευμα για σάουνα στο Elbrus camping base.

Σάββατο 30-7-2005 : Ημέρα ξεκούρασης στο camping
Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη για ξεκούραση και ετοιμασία για την επόμενη κορυφή. Ο Λουκάς από νωρίς το πρωί δεν αισθάνεται καλά, η κατάστασή του δεν βελτιώνεται ούτε το απόγευμα, έτσι αποφασίζει να μην δοκιμάσει την επόμενη ημέρα για την κορυφή Ushba.