English

Τουρκία 2009

Οδοιπορικό στην Τουρκία και ανάβαση στον Αργαίο 3917μ

Το οδοιπορικό από την Ελλάδα στην Τροία, Άσσο, Αϊβαλί, Σμύρνη, Παμούκαλε-Ιεράπολης, Καισάρεια, Καππαδοκία, Άγκυρα και Ανδριανούπολη
12/4/2009 - 24/4/2009

Καππαδοκία
Αργαίος 3917μ

Φωτογραφίες

Ημερολόγιο

Κυριακή 12/4/2009: Την Κυριακή 12 Απριλίου νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε οδικώς από την Ξάνθη. Περάσαμε πολύ εύκολα τα σύνορα στους Κήπους και αφού περάσαμε την Κεσάνη βρεθήκαμε στην Καλλίπολη, περνώντας μέσα από ένα εθνικό πάρκο με πανέμορφο δάσος. Από την Καλλίπολη πήραμε το καράβι για να περάσουμε στην Ασία διασχίζοντας τα Δαρδανέλια (Ελλήσποντος). Πριν το μεσημέρι επισκεφθήκαμε την αρχαία πόλη της Τροίας και λίγες ώρες αργότερα την αρχαία Ελληνική πόλη Άσσος την οποία έκτισε ο Αριστοτέλης με δύο μαθητές του. Εκεί υπάρχει και ο αρχαίος ναός της θεάς Αθηνάς. Η πρώτη διανυκτέρευση έγινε στο δρόμο για το Αϊβαλί.

Δευτέρα 13/4/2009: Νωρίς το πρωί φτάσαμε στο όμορφο Αϊβαλί (Κυδωνίες) όπου μπορεί κάποιος να δει ακόμα ελληνικά στοιχεία, παλιές εκκλησίες και γειτονιές. Το απόγευμα φτάσαμε στο πανεπιστήμιο της Σμύρνης όπου μας περίμεναν οι φίλες Ayse, Elgin και Elvan.
Η Ayse μας φιλοξένησε στο σπίτι της που βρίσκεται στο προάστιο Bernova.

Τρίτη 14/4/2009: Την επόμενη περάσαμε από το εντυπωσιακό πανεπιστήμιο της Σμύρνης όπου εργάζονται οι φίλες Elgin και Ayse. Η Elgin ανέλαβε να μας ξεναγήσει στην πόλη και στη συνέχεια περπατήσαμε αρκετά στην περίφημη παραλία. Την καλύτερη θέα της πόλης την έχει κανείς εάν πάρει ένα από τα καραβάκια της γραμμής που συνδέει τις αντίκρυ συνοικίες της πόλης. Το βράδυ ήμουν καλεσμένος από τον ορειβατικό σύλλογο της Σμύρνης IDADIK όπου έκανα παρουσίαση της ορειβατικής μου δράσης και της ταινίας από την τελευταία αποστολή στο Πακιστάν του 2007. Πλήθος ορειβατών παραβρέθηκε και μου προσέφεράν πολλά δώρα και λουλούδια στο τέλος της εκδήλωσης. Όλοι μαζί στη συνέχεια πήγαμε για ποτό σε ένα από τα μπαρ της πόλης.

Τετάρτη 15/4/2009: Μια ημέρα ξεκούρασης, με βόλτες στην όμορφη Σμύρνη και ένα υπέροχο δείπνο στο σπίτι της φίλης Elvan, το οποίο ετοίμασαν για εμάς τα κορίτσια και το οποίο θα μας μείνει αξέχαστο.

Πέμπτη 16/4/2009: Ξύπνημα και αναχώρηση νωρίς το πρωί με τις πιο όμορφες εντυπώσεις από τη Σμύρνη και κυρίως από την αγάπη και την φιλοξενία των φίλων μας εκεί. Επόμενος σταθμός η αρχαία πόλη Έφεσος με την πασίγνωστη βιβλιοθήκη της και τους πολλούς επισκέπτες της. Το απόγευμα μας βρήκε στο Παμούκαλε, στις φυσικές πισίνες από αλάτι και στην αρχαία μεγάλη πόλη της Ιεράπολης. Οδηγήσαμε μέχρι το σούρουπο προς ανατολάς στο δρόμο για την Καππαδοκία και διανυκτερεύσαμε κάπου στην διαδρομή.

Παρασκευή 17/4/2009: Αυτή η μέρα περιλάμβανε πολλές ώρες οδήγησης μέσα από όμορφες περιοχές. Περάσαμε έξω από το Ικόνιο και το απόγευμα φτάσαμε στην Καισάρεια στους φίλους μας Nurettin και Aglika.

Σάββατο 18/4/2009: Η Agi ή σύζυγος του Nurettin μας ξενάγησε στην περίφημη Καισάρεια το πρωί, όπου είχε πραγματικά μια πολύ κρύα μέρα, αφού οι πλαγίες τριγύρω μέχρι χαμηλά ήταν χιονισμένες. Το απόγευμα με τη Θάλεια πήγαμε στο χιονοδρομικό στο όρος Αργαίος (Erciyes) που η βάση βρίσκετε σε υψόμετρο 2265μέτρα. Εκεί ενημέρωσα το στρατό (ομάδα διάσωσης) που ονομάζετε Jardama για την ανάβαση της επόμενης ημέρας όπου δήλωσα ώρα αναχώρησης και επιστροφής. Πριν νυχτώσει ανέβηκα μέχρι το ανώτερο σημείο των πιστών για να δω την κατάσταση του χιονιού και τη διαδρομή, φτάνοντας ως και τα 2790 μέτρα. Η συνθήκες φαίνονταν να είναι καλές και επέστρεψα πίσω στην καφετέρια του χιονοδρομικού όπου με περίμενε η Θάλεια. Πριν νυχτώσει ήμασταν πίσω στην Καισαρεία στο σπίτι όπου και ετοιμάστηκα για την ανάβαση.

Κυριακή 19/4/2009: Το ξυπνητήρι χτυπά στις 2:50 και στις 3:40 είχα φτάσει στο φυλάκιο του στρατού στο χιονοδρομικό όπου ενημέρωσα για την αναχώρησή μου. Στις 3:50 ξεκίνησα να ανεβαίνω με γρήγορο αλλά σταθερό ρυθμό τις πίστες. Οι πρώτες ακτίνες του ηλίου με βρήκαν στο τέλος των πιστών. Είχε πολύ κρύο και δυνατό βόρειο άνεμο. Η διαδρομή που ακολούθησα ήταν η κλασσική ανατολική ράχη του κρατήρα του ηφαιστείου. Καθώς η κλίση αυξήθηκε πλησιάζοντας την ράχη και το χιόνι ήταν παγωμένο, σταμάτησα για να φορέσω crampons. Ο αέρας δυσκόλευε την ανάβαση αλλά σε σχετικά σύντομο χρόνο είχα φτάσει στην πρώτη κορυφή της ράχης περίπου 3500 μέτρα. Από εδώ η κορυφή φαίνονταν κοντά αλλά το χιόνι στη ράχη ήταν μαλακό και έπεφτα μέχρι το γόνα και πολλές φορές πιο βαθιά. Η πορεία έγινε πολύ κοπιαστική και η ταχύτητα ανάβασης μειώθηκε. Η ράχη με ξεγελούσε αφού είχε πολλά ανεβοκατεβάσματα και έμοιαζε ατελείωτη. Σκέφτηκα να σταματήσω αλλά αφού είχε ακόμα χρόνο αποφάσισα να συνεχίσω και όσο φτάσω. Η διαδρομή στη ράχη ανακόπτεται από ένα μεγάλο βράχο με την ονομασία «η καμπούρα της καμήλας» την οποία τραβέρσαρα από τα δεξιά. Η πλαγία εδώ ήταν αρκετά πιο απότομή με κλίση που έφτανε έως και 40 μοίρες τοπικά. Παράλληλα οι συνθήκες του χιονιού ήταν άσχημη και το υψόμετρο με είχε επηρεάσει. Η ταχύτητα ελαττώθηκε ακόμα περισσότερο και έκανα συνεχείς στάσεις κάθε δέκα μέτρα. Παρόλα αυτά, κατάφερα να φτάσω στην κορυφή στις 11:25. Λόγου του φρέσκου χιονιού δεν ανέβηκα στο μυτίκι (βράχο) της κορυφής επειδή ήταν καλυμμένος με φρέσκο χιόνι και ήταν αδύνατο να σκαρφαλώσω. Έτσι έμεινα στη κατά 10 μέτρα χαμηλότερη κορυφή στην οποία συνήθως ανεβαίνει ο πολύς κόσμος. Η θέα από εδώ ήταν καταπληκτική, πλήθος βουνών όπως ο Ταύρος ο Αντίταυρος το Χασάν και πολλά άλλα προς τα ανατολικά φαίνονταν από εδώ. Ο αέρα είχε μειωθεί έτσι κατάφερα να μείνω για σχεδόν μισή ώρα στην κορυφή έχοντας στα πόδια μου τη μισή Τουρκία. Έπειτα ξεκίνησα την κατάβαση που ήταν επίσης δύσκολη επειδή υπήρχαν τμήματα με ανηφόρα. Φτάνοντας στο τέλος της ράχης (στην πρώτη κορυφή) αισθάνθηκα ξανά δυνατός και σαν να έφτασα. Πράγματι, η διαδρομή από εκεί και έπειτα ήταν πολύ πιο εύκολη και ξεκούραστή. Στις 14:25 είχα φτάσει στη βάση του χιονοδρομικού. Για τα σχεδόν 18 χιλιόμετρα με τα 1900 μέτρα υψομετρικής ανάβασης χρειάστηκα συνολικά 10 και μισή ώρες. Νωρίς το απόγευμα ήμουν πίσω στην Καισαρεία στο σπίτι του Nurettin όπου ετοιμάστηκε γεύμα στο οποίο ήταν και δυο φίλοι του Nurettin.

Δευτέρα 20/4/2009: Το πρωί φτάσαμε στο Goreme ή "Κόραμα" (που που θα πει "διαβρωμένος βράχος", εξού και κορρύματα στη γεωλογία.) της Καππαδοκίας όπου επισκεφθήκαμε το open-air museum με τις παλιές ορθόδοξες εκκλησίες φτιαγμένες μέσα στους λαξευμένους βράχους. Στην συνέχεια αρχίσαμε να περπατάμε μέσα στις κοιλάδες κάνοντας ένα κύκλο και περνώντας από του πιο όμορφους σχηματισμούς επιστρέψαμε πίσω προς το χωριό όπου κάναμε κατασκήνωση κοντά στην κόκκινη κοιλάδα.

Τρίτη 21/4/2009: Το πρωί μας ξύπνησαν τα δεκάδες αερόστατα που άρχισαν να υψώνονται γύρω μας τα οποία και κάλυψαν τον περισσότερο ουρανό. Στην συνέχεια επισκεφθήκαμε την πόλη Άγιο Προκόπιο (Urgup) καθώς και την ιδιαίτερη υπόγεια πόλη Kaymakli. Το βράδυ διανυκτερεύσαμε σε ένα από τα ξενοδοχεία που το δωμάτιο ήταν λαξευμένο μέσα σε βράχο στο Goreme.

Τετάρτη 22/4/2009: Μετά το πρωινό και μερικές ακόμη βόλτες αναχωρήσαμε από το Goreme και έπειτα από αρκετές ώρες οδήγηση φτάσαμε στην Άγκυρα. Κάναμε μια βραδινή βόλτα στην πόλη και πήγαμε για ξεκούραση.

Πέμπτη 23/4/2009: Το πρωί επισκεφτήκαμε το Μαυσωλείο του Κεμάλ Ατατούρκ με τον εντυπωσιακό περιβάλλοντα χώρο και το μικρό μουσείο με τη νεότερη ιστορία της Τουρκίας. Υπήρχε πλήθος μαθητών επισκεπτών στο χώρο αυτό. Το μεσημέρι φύγαμε από την Άγκυρα με κατεύθυνση προς τα δυτικά. Περάσαμε την Κωνσταντινούπολη και τη γέφυρα του Βοσπόρου και κατασκηνώσαμε αρκετά χιλιόμετρα πριν την Αδριανούπολη.

Παρασκευή 24/4/2009: Την τελευταία μέρα του ταξιδιού περάσαμε μερικές ώρες στην Αδριανούπολη και κατόπιν περάσαμε τα σύνορα προς την Ελλάδα. Μετά από μικρή στάση για φαγητό στην ξαδέρφη μου Κωνσταντίνα στην Ορεστιάδα αναχωρήσαμε για Ξάνθη όπου φτάσαμε το βράδυ.

Δρ. Νίκολαος Κρούπης
Ηλεκτρολόγος Μηχ. & Μηχ. Υπολογιστών.
Ελάτη, Τρικάλων

Εισιτήριο εισόδου σε Τροία, Άσσος, Έφεσσος, Παμούκαλε, Goreme, Υπόγεια πόλη
Ξενοδοχείο στο Goreme
Ξενοδοχείο στην Ankara
Γεύμα δύο ατόμων σε εστιατόριο
Κλήση της αστυνομίας στο Ικόνιο για υπεβολική ταχύτητα
Συνολικό κόστος του ταξιδιού για δύο άτομα
730

Ευχαριστούμε πολύ την Ayse, την Elgin, την Elvan και τα μέλη το ορειβατικού συλλόγου IDADIK της Σμύρνης, καθώς επίσης και τον Nurretin και την Aglika από την Καισάρεια για τη βοήθεια και την φιλοξενία